Φίλοι μου....
Αυτό είναι ένα ανεξάρτητο ιστολόγιο
που δεν διεκδικεί δάφνες αποκλειστικής, έγκαιρης και σφαιρικής ενημέρωσης.
Είναι μια προσπάθεια πληροφόρησης και προβληματισμού με καλές προθέσεις,
αποτελώντας παράλληλα μια πρόταση αντίστασης και διαφυγής από την μοίρα που μας ετοιμάζουν.......
Β. ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ

ο καιρός, σήμερα...

Κυριακή 9 Μαρτίου 2014

Νομοσχέδιο για τα logistics

Τη μείωση των τιμών των προϊόντων και τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας υπόσχεται να φέρει το νομοσχέδιο για τα logistics που ετοίμασαν οι υπουργοί Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης. Όπως τόνισαν σε συνέντευξη Τύπου, το νομοσχέδιο για τα logistics είναι μια δουλειά που προέκυψε από την εργασία της μόνιμης επιτροπής logistics, η οποία συστάθηκε πριν από έναν χρόνο. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, η συγκεκριμένη συγκυρία αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα και τις υποδομές της ώστε να καταστεί κέντρο διαμετακομιστικών δραστηριοτήτων μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής.
Ο Χρυσοχοΐδης τόνισε τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών, ενώ χαρακτήρισε ως μεγάλη την εξάρτηση που έχει η χώρα από τις οδικές μεταφορές, αλλά και ως αντινομία το γεγονός ότι τα φορτηγά δημόσιας χρήσης είναι 33 χιλιάδες και αυτά της ιδιωτικής χρήσης ένα εκατομμύριο. Ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι τα κέντρα εμπορευματικής αλυσίδας σε Θριάσιο και στρατόπεδο Γκόνου θα αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη μεγάλων επενδύσεων, οι οποίες σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την παραχώρηση των υποδομών θα μετατρέψουν την Ελλάδα σε επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics.
Σύμφωνα με τον Χατζηδάκη, η τόνωση των logistics μπορεί να προκαλέσει τόνωση και σε άλλους τομείς της οικονομίας. Με το νομοσχέδιο, είπε, αποσαφηνίζεται ο ορισμός των logistics και των 3PL, ξεκαθαρίζει το νομικό τοπίο, απελευθερώνεται η αγορά από εμπόδια, έρχονται οικονομίες κλίμακος και ενισχύεται ο ανταγωνισμός. Επίσης, εξισώνονται οι όροι δόμησης των αποθηκευτικών χώρων και με τα βιομηχανικά κτήρια, απλοποιείται το πλαίσιο για την αδειοδότηση κέντρων αποθήκευσης, θεσπίζεται η αστική μεταφορά και δίδεται η αρμοδιότητα στους δήμους να χωροθετήσουν σημεία προσωρινής συγκέντρωσης των φορτίων. Ακόμη, θεσπίζονται επιχειρηματικά πάρκα εφοδιαστικής αλυσίδας εθνικής εμβέλειας. Όσες επιχειρήσεις αδειοδοτήθηκαν με τους προηγούμενους νόμους, θα θεωρείται ότι έχουν ήδη συμμορφωθεί με τον νέο νόμο, ενώ όσες δεν διαθέτουν ακόμη άδεια λειτουργίας, θα πρέπει μέσα σε δύο χρόνια να καταθέσουν δικαιολογητικά.

Το διαβάσαμε στο:www.topontiki.gr

1 σχόλιο:

  1. Είναι μια καλή αρχή, αφού όλοι οι παράγοντες της αγοράς, χρόνια τώρα "φωνάζουν" πως η χώρα μας μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο (λόγω γεωγραφικής θέσης) στον τομέα αυτό!Δεν αρκεί ,βέβαια, ένα νομοσχέδιο..για να γίνει αυτό.Πρέπει να γ'ινουν επενδύσεις στις υποδομές, στην ανάπτυξη των Βιομηχανικών Πάρκων όπως και ένα ξεκάθαρο και μόνιμο status γιά την αδειοδότηση, αλλά και την φορολόγιση των επενδύσεων αυτών.......Μεγάλο ρόλο θα παίξει και το νομικό καθεστώς ανάμεσα στις Δημόσιες και Ιδιωτικές μεταφορές.....Αναλυτικότερα σε άλλο άρθρο μας......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε εδω: